Krepitev imunskega sistema za ohranjanje zdravja

krepitev imunskega sistema

O pomenu krepitve imunskega sistema največkrat poslušamo jeseni, ko se začenja sezona prehladnih obolenj. A skrb zanj je »naloga, ki jo moramo opravljati celo leto«, ne le jeseni, ko nas na to spomnijo razne reklame za izdelke, ki obljubljajo čudežno bližnjico do močnega imunskega sistema.

Vloga imunskega sistema

Imunski sistem skrbi za ohranjanje našega zdravja. Gre za zapleten sistem, ki ga sestavljajo določene specializirane celice, organi in procesi, ki nadzorujejo dogajanje v našem telesu in ga zaščitijo pred negativnimi vplivi, kot so patogeni mikroorganizmi (ti povzročajo obolenja) in druge škodljive snovi. Njegova ključna naloga je, da prepozna tuje celice, jih loči od nam lastnih in ob njihovi prisotnosti sproži ustrezen odziv. Odzove se lahko tudi na določene zdravilne učinkovine, kemikalije, cvetni prah… Kadar se odzove nepravilno in napade lastne celice, govorimo o avto imunih obolenjih.

Naš imunski sistem je torej varuh našega zdravja, zato je pomembno, da ga ohranjamo in krepimo celo leto.

Veliko lahko storimo sami

S svojim življenjskim stilom, navadami, razvadami in miselno naravnanostjo ga lahko krepimo ali slabimo.

Trije temelji, na katerih gradimo moč imunskega sistema, so:

  • Pravilna, zdrava prehrana, kamor sodi tudi izogibanje škodljivim snovem iz okolja, kot so na primer pesticidi, kemikalije v čistilih, kozmetiki….
  • Skrb za dobro telesno kondicijo: pomembna je tako aerobna (npr. tek, hitra hoja kolesarjenje itd.) kot anaerobna vadba (vaje za moč).
  • Skrb za dobro psihično počutje, kjer je pomembno, da znamo obvladati stres, smo pozitivno naravnani, se znamo sprostiti in veseliti.

Dokazano je, da vsi trije dejavniki medsebojno delujejo in z vplivanjem na vse tri lahko največ naredimo za svoj imunski sistem in s tem zdravje.

Okrepimo svoje zdravje

Če poleti nismo namenili veliko pozornosti krepitvi imunskega sistema, pa je sedaj skrajni čas, da se mu posvetimo. Poskrbimo, da bodo naše obroke sestavljala sveža in polnovredna živila. Jesen je bogata s sadjem, veliko je še tudi sveže zelenjave. Zeleni deli rastlin so še posebej bogati s pomembnimi mikro hranili. Ohrovt, brokoli, zelje, radiči pa tudi koprive so še na voljo, zato jih vključimo v naš jedilnik v čim večji meri. Izogibajmo se predelani, težki in zelo mastni hrani, kot so ocvrte jedi, živila z veliko dodatki (ojačevalci okusa, konzervansi…), prečiščenim živilom, kot je rafiniran sladkor, bela moka in vsem jedem iz njih.

Pijmo dovolj tekočine, naj bo to mlačna čista voda, zeliščni čaji, tudi kakšen kozarec svežega
sadnega ali zelenjavnega soka, izogibajmo se sladkanim pijačam z veliko dodatki. Bodimo

previdni tudi pri alkoholu, saj slabi naš imunski sistem, zato se ga v velikih količinah izogibajmo. Kakšen kozarec dobrega rdečega vina pa bo deloval pozitivno, saj vsebuje pomemben antioksidant resveratrol.

Izbirajmo torej enostavna, nepredelana in sveža živila. Če je le mogoče, posezimo po domačih ekoloških proizvodih.

Fermentirana živila so v veliko pomoč

Veliko pomoč pri krepitvi zdravja predstavljajo fermentirana živila, ki pozitivno vplivajo na našo črevesno mikrofloro, kjer je sedež imunskega sistema. Dobro znana fermentirana živila so kislo zelje in repa, pa tudi fermentirani mlečni proizvodi na primer kefir, kislo mleko, probiotični jogurt. Poleg zelnice (tekočina, ki nastane pri kisanju zelja) je velika tudi ponudba kombuče, ki je prav tako proizvedena s fermentacijo. Novost predstavljajo fermentirani divji zeliščni namazi, ki vsebujejo samonikle rastline, še posebej bogate z minerali in klorofilom, fermentacija pa poveča dostopnost teh hranil našemu telesu in doda dobre mikroorganizme, ki okrepijo našo črevesno floro. A pozor, da bomo prednosti teh živil polno izkoristili, jih moramo zaužiti surove, saj jih termična obdelava uniči.

Fermentirana živila so v veliko pomoč

Okrepimo telesno dejavnosti

Okrepimo našo telesno dejavnost. Naj nas manj prijazno vreme ne odvrne od telesne aktivnosti na prostem. Rekreacija na prostem je še posebej priporočljiva v časih, ko zaprti prostori predstavljajo veliko tveganje za prenos okužb. Če ste med tistimi, ki tarnajo, da nimajo časa za rekreacijo, pomislite kaj lahko naredite za svoje telo spotoma. Opravite kakšno pot peš ali s kolesom namesto z avtom, uporabite stopnice namesto dvigala, telovadite med tem ko gledate televizijo ali opravljate dnevna rutinska opravila. Bodite iznajdljivi in presenečeni boste, kje vse lahko vključite še kakšno dodatno telesno aktivnost.

Stres močno vpliva na naš imunski sistem zato poskrbimo za naše psihično počutje. Zimski čas je čas počitka, usmerjanja vase, umirjanja in nabiranja moči za nov razcvet. Dnevi so kratki in temu se prilagodimo tudi mi, to je naravni ritem. Preberimo dobro knjigo, pokličimo prijatelja, igrajmo se z otroki, pocrkljajmo hišne ljubljenčke, razmišljajmo o stvareh, za katere smo lahko hvaležni in bodimo pozitivno naravnani, iščimo tisto, kar je dobro. Ne pozabite na spanec, zadosten in globok spanec je ključen za naše zdravje.

Narava zdravi

Zanimiva raziskava, ki so jo izvedli na Japonskem, je pokazala, da sprehod v gozdu okrepi imunski sistem, kar je zaznati še vsaj teden dni po njem. Glede na to, da imamo res velik privilegij, ker živimo v deželi z veliko ohranjene narave, pa tudi urbana središča še vedno ponujajo veliko zelenega okolja, je res škoda, da tega ne izkoristimo. Sprehodimo se skozi park ali gozd, napolnimo pljuča s svežim zrakom, prisluhnimo zvokom v naravi in umirimo svoje misli.

V naravi lahko poskrbimo za krepitev vseh treh temeljev našega zdravja. Medtem ko se gibljemo, še naberemo kakšno rastlino in razbremenimo naše misli, saj nas zvoki ptičjega petja, šumenja vetra ali potoka, umirijo.

Tako malo je potrebno, pa tako veliko lahko naredimo za svoje zdravje.

mag. Iva Verbnik, u.d.i.živil.tehnol.

Delite z ostalimi:

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn